Kost, hälsa & träning

Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Lina - 6 augusti 2010 08:12

Sprang som planerat ner på gymmet på jobbet en sväng igår.

Tanken var att köra rygg och axlar, men eftersom jag denna vecka har "kör-vad-som-känns-kul" blev det lite bänkpress också.

Så:

- uppvärmning spinningcykel 10 min
- latsdrag 5*10

- ryggresningar 2 * 10 (jag insåg att jag är för kort (?!) för ställningen vi har på jobbet, det gjorde mer skada än nytta... :/)

- en axelövning (som jag inte har den blekaste aning vad den heter, men som i min träningsdagbok heter "Thunder", eftersom jag lärde mig den på ett bodypumppass till just den låten..) Ena armen lyfter rakt fram, den andra åt sidan, växelvis. 5 set, 8+8 per arm (åtta framåt, åtta åt sidan) Bränner duktigt i axlarna.

- Shrugs mellan seten

- bänkpress 2*10 och 3*5 på lite tyngre vikt

Sedan var jag plötsligt ensam på gymmet och vågade mig på att testa chins- och dipmaskinen.. Hoho. Läskigt!

Men med lite träning ska det nog gå.


Känslan i trasiga axeln var inte optimal, dels gör den ont i latsdragen, dels gör den ont i nästan alla former av axelträning. Om jag lägger handen på den och rör på armen, så klickar det liksom i axeln. Märkligt.


Dagens löpning är inställd till förmån för en spontan utflykt jag blivit bjuden på, så jag får vila foten till i morgon.

Tack tack, säger den...

Dock har jag ett helt gym att roa mig i på jobbet, så det blir nog lite benträning efter lunch. :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


- en blogg om kost, hälsa & träning -

Delmål

2010-09-25: minus 5 kg
2011-01-01: minus 10 kg

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

Frågelåda

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards