Kost, hälsa & träning

Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Lina - 17 augusti 2010 20:36

Idag har det regnat av och till hela dagen, jag klarade mig precis hem innan himlen öppnade sig. Hade på vägen hem bestämt mig för att inte träna, lägga mig på soffan, kura ner mig under en filt och titta på en film.

Mys.

Men när jag kom hem och la mig på soffan och lyssnade på regnet insåg jag att jag var för rastlös. Så det var bara en sak att göra, i med lite energi och kika på gymmets schema och det sa spinning om en timme. Finemang!

Eftersom jag är hobbykrigare (läs hemvärnssoldat) har jag fått ett fint grönt regnställ av Försvarsmakten, som är rättså värdelöst och dessutom två storlekar för stort (när man har capritights och tshirt under i alla fall, inte lika stort med full uniform under..) men vad gör man inte för att ta sig till gymmet?
Hittade inte mina tillhörande, käcka, knähöga gummistövlar, men det gick bra ändå. Som jag brukar säga: "Du är väl inte gjord av socker?"

Dessutom borde mina nästan tretton år som brevbärare i ALLA sorters väder ha härdat mig.. :)


Så det blev en del plaskande innan jag kom fram men sen ett fint spinningpass och uppehåll på vägen hem.

Nu har jag kraschlandat i soffan igen och ska snart sova. :) Skööönt.


Det här med nytt gym och nya instruktörer är lite svårt så här i början.

Dessutom har jag inte riktigt kommit in i Friskis&Svettiskonceptet än, hänger inte riktigt med på att det ska vara armhävningar i aerobicspasset, att man inte får köra crosstrainer eller löpband så länge man vill utan bara tio minuter (vid kö, förvisso) och att vi kör "rörlighet för överkroppen" efter spinningen. Men jag vänjer mig! Och innan jag hittar en favoritinstruktör får jag prova vidare. En del kör herrejösses många olika positionsbyten och "jumps" nästan ett helt pass, inte en enda låt helt sittande eller helt stående. Jag blev helt yr efter ett tag. Jag tycker man tappar för mycket teknik när man är mer i luften mellan positionerna än på plats. Och dessutom köra jumps i fyror, hallå ja. Jag gav upp och körde samma position. :)

Men som sagt. Snart hittar jag någon som är kanon!


Nu: ringa min mamma och sen sova. Morgonpromenad i morgon bitti kl 6...

Av Lina - 17 augusti 2010 12:08

Igår vaknade jag pigg och utsövd, härligt. Sömnbristen från lördag natt botad. Dessutom vaknade jag som Pippi, med fötterna i huvudänden och huvudet i fotänden. Jag har ett fönster i den änden nämligen, så för att kunna sova i värmen vände jag helt sonika på mig. :)

Dock blev det lite kallt på natten, vilket gjorde att jag vaknade inkurad i båda mina täcken... Men det var länge sedan jag sov så gott!


Skuttade ur sängen och tog mig en morgonpromenad som vanligt, hem och duscha, fixa frukost, titta på nyheterna och sen iväg till jobbet.

Jobba som en tok - äntligen full fart på jobbet igen efter alla semestrar.

Hem, byta kläder på fem röda, till gymmet, spinningpass, benpass efter det, hem, laga mat, äta, stupa i säng.


Det var en intensiv måndag.

Idag är det lite lugnare.

Lite, var det betoning på där.

För nu måste jag jobba. :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


- en blogg om kost, hälsa & träning -

Delmål

2010-09-25: minus 5 kg
2011-01-01: minus 10 kg

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

Frågelåda

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards