Kost, hälsa & träning

Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av Lina - 30 augusti 2010 21:32

Har landat i hemmet efter en helt gaaalet fin helg.
En väldigt tidig fredagsmorgon - tåget gick kl 6.10 - och sedan var det full fart fram till igår kväll.
Har tankat mängder av energi av vänner, kramar, upplevelser, dans, god mat och massor av skratt.
Precis vad jag behövde, lite träningsvila och ladda batterierna igen för en intensiv månad.


Jag tar emot september med öppna armar, höstschema på gymmet, massor av nya roliga pass, hemvärnsövningar, resor med jobbet, träffa min familj, får ner min nyrenoverade mountainbike till Stockholm...
Yey!


Tjuvstartade månaden med dansaerobics, tyvärr inte riktigt lika svettigt och härligt som jag väntat mig. Kanske för att jag inte kunde kasta mig ner på golvet på vänsterbenet och snurra runt som de gjorde i en sekvens, det var som att be om att göra illa foten igen, men det var en bra mjukstart.

Det har visat sig att jag bor väldigt nära en affär som säljer massor av hjälpmedel för halta och lytta som mig, så jag ska dit vid tillfälle och titta om de har något nytt skydd åt foten, gärna ett med skena.
Det bra med fotskrället är i alla fall att det inte längre handlar om att hålla fotleden upprätt vid påfrestning, utan mer att skydda den från en ny stukning tills den blir stark nog att klara sig själv.


I morgon ska jag köra intensivspinning för första gången - spännande! :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


- en blogg om kost, hälsa & träning -

Delmål

2010-09-25: minus 5 kg
2011-01-01: minus 10 kg

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

Frågelåda

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards