Kost, hälsa & träning

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Söt som socker - eller?

Av Lina - 17 augusti 2010 20:36

Idag har det regnat av och till hela dagen, jag klarade mig precis hem innan himlen öppnade sig. Hade på vägen hem bestämt mig för att inte träna, lägga mig på soffan, kura ner mig under en filt och titta på en film.

Mys.

Men när jag kom hem och la mig på soffan och lyssnade på regnet insåg jag att jag var för rastlös. Så det var bara en sak att göra, i med lite energi och kika på gymmets schema och det sa spinning om en timme. Finemang!

Eftersom jag är hobbykrigare (läs hemvärnssoldat) har jag fått ett fint grönt regnställ av Försvarsmakten, som är rättså värdelöst och dessutom två storlekar för stort (när man har capritights och tshirt under i alla fall, inte lika stort med full uniform under..) men vad gör man inte för att ta sig till gymmet?
Hittade inte mina tillhörande, käcka, knähöga gummistövlar, men det gick bra ändå. Som jag brukar säga: "Du är väl inte gjord av socker?"

Dessutom borde mina nästan tretton år som brevbärare i ALLA sorters väder ha härdat mig.. :)


Så det blev en del plaskande innan jag kom fram men sen ett fint spinningpass och uppehåll på vägen hem.

Nu har jag kraschlandat i soffan igen och ska snart sova. :) Skööönt.


Det här med nytt gym och nya instruktörer är lite svårt så här i början.

Dessutom har jag inte riktigt kommit in i Friskis&Svettiskonceptet än, hänger inte riktigt med på att det ska vara armhävningar i aerobicspasset, att man inte får köra crosstrainer eller löpband så länge man vill utan bara tio minuter (vid kö, förvisso) och att vi kör "rörlighet för överkroppen" efter spinningen. Men jag vänjer mig! Och innan jag hittar en favoritinstruktör får jag prova vidare. En del kör herrejösses många olika positionsbyten och "jumps" nästan ett helt pass, inte en enda låt helt sittande eller helt stående. Jag blev helt yr efter ett tag. Jag tycker man tappar för mycket teknik när man är mer i luften mellan positionerna än på plats. Och dessutom köra jumps i fyror, hallå ja. Jag gav upp och körde samma position. :)

Men som sagt. Snart hittar jag någon som är kanon!


Nu: ringa min mamma och sen sova. Morgonpromenad i morgon bitti kl 6...

 
 
Lisa

Lisa

18 augusti 2010 08:33

Fan va jag längtar till jag flyttar ner! Åååå va vi ska peppa varandra! Jag är galet sugen på att börja med Nordic military training, vad tror du om det?:) http://www.nordicmilitarytraining.se/
Jag tycker det liksom står skrivet Lisa och Lina på det:P

http://kramasmera.blogg.se

Lina

18 augusti 2010 13:49

Jag tror inte min fot håller för det just nu, men om jag rehabar duktigt så kanske.. :) Låter superskoj i alla fall!

 
Lisa

Lisa

19 augusti 2010 13:01

Det är juh ett helt halvår kvar:) Förmodligen ännu mer, för jag gissar att dom inte kör i januari:P. Såååå dags att ge sej fan på rehab, hur tråkigt det än är!:)

http://kramasmera.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 september 2010 12:59

Förra veckans träning gick inte riktigt som tänkt. Fram till torsdag flöt det som planerat, men sen blev det omfall i planeringen, eftersom jag fick spontant besök (som gjorde mig glad långt in i hjärtat, hur mysigt är det inte att ha någon som säg...

Av Lina - 20 september 2010 22:17

Så kom dagen för beslut. Och det blev ett nej.Det känns...bra. Lite tungt, men bra. Det är dags för mig att landa, att rota mig på ett ställe, att inte slita upp allting, packa väskan och åka. Hann inte prata med min chef innan jag fattade beslutet...

Av Lina - 20 september 2010 12:31

Om man inte låtsas om allt trassel i skallen, så rullar det på ändå.Ny vecka. Förkylningen känns så pass bra att jag vågar mig på att träna igen. Planering som följer:måndag - morgonpromenad 45 minuter med stavar, intensivpass spinningtisdag - morg...

Av Lina - 17 september 2010 11:28

Ja, vad var det egentligen som hände med den här bloggen? Hur kommer det sig att jag är så dålig på att uppdatera? Är jag fullt upptagen med träningen? Nja.   Det kom något emellan. Det kallas för livet...För det första är jag förkyld. Järnpl...

Av Lina - 9 september 2010 22:12

Har inte försvunnit, har bara varit på resa. Nu är jag hemma och vänder, i morgon drar jag på övning över helgen. Det ska bli roligt. Har en låt på repeat i huvudet, efter måndagens kaos och förtvivlan har lugnet lagt sig. Han har någon annan. Det ...

Presentation


- en blogg om kost, hälsa & träning -

Delmål

2010-09-25: minus 5 kg
2011-01-01: minus 10 kg

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

Frågelåda

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards