Kost, hälsa & träning

Direktlänk till inlägg 17 september 2010

Vad hände?

Av Lina - 17 september 2010 11:28

Ja, vad var det egentligen som hände med den här bloggen?

Hur kommer det sig att jag är så dålig på att uppdatera? Är jag fullt upptagen med träningen?

Nja.


Det kom något emellan. Det kallas för livet...

För det första är jag förkyld. Järnplåtar, vilket skräp!

Det är ingen fel på motivationen, men även jag inser det dumma med att träna med halsont och huvudvärken from hell. Igår var jag på bio - satt still och fick feberfrossa. Suck.

Så det är vila och sen promenader i helgen på mitt schema just nu.

På söndag har jag satt upp mig på ett aerobicpass på kvällen.

Vi får se. Jag hoppas.

Sen kom det mer saker.

Jag fick inte bara ett - utan två - erbjudanden om att lämna landet för jobb. Till ett varmare men farligare ställe.


Och jag VILL. Jag vill verkligen säga "jajemen, ja, absolut, klart jag åker, japp, räkna med mig, kanonkul".

Men det går inte.

Väl.

Väl?

Eller gör det?


Det är en möjlighet. Det är en stor erfarenhet. Det är en ära att bli tillfrågad trots att jag inte ens sökt. Det skulle se fint ut i mitt CV.


Men jag känner att jag sviker. Jag har ett jobb att sköta, hey, hade de ringt när jag fortfarande jobbade på trumpetfirman så hade jag sagt ja på stående fot, när börjar jag, när går planet, kan jag komma nu, vaddå vänta till januari?

Riktigt så enkelt är det inte.

Längre.

Riktigt så stor önskan efter att fly har jag inte.

Längre.


Och jag vet ju att jag måste säga nej. Tacka för förtroendet, tack för att ni tror att jag skulle passa just där, just nu, men nej, det går inte.
Hade de ringt om ett år hade det varit en annan sak.


Men chefen säger "vi ska prata om det där på riktigt" när jag hasplar ur mig det lite snabbt ur mungipan och liksom slätar över det faktum att jag faktiskt är tillfrågad om något fint, säger att jag vet att jag inte kan, att det inte går, att jag sviker, att det ligger dumt i tiden, bara för att han inte ska tycka att jag gör just det. Sviker alltså.


Vi ska prata. Okej. Sen. Inte nu. Jag får fundera ett tag till.


Så vad säger man, livet kom lite emellan mig och bloggen.

Livet kom så att säga emellan mig och livet.


I min bubbla snurrar världen mer kring Afghanistan än träning just nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 september 2010 12:59

Förra veckans träning gick inte riktigt som tänkt. Fram till torsdag flöt det som planerat, men sen blev det omfall i planeringen, eftersom jag fick spontant besök (som gjorde mig glad långt in i hjärtat, hur mysigt är det inte att ha någon som säg...

Av Lina - 20 september 2010 22:17

Så kom dagen för beslut. Och det blev ett nej.Det känns...bra. Lite tungt, men bra. Det är dags för mig att landa, att rota mig på ett ställe, att inte slita upp allting, packa väskan och åka. Hann inte prata med min chef innan jag fattade beslutet...

Av Lina - 20 september 2010 12:31

Om man inte låtsas om allt trassel i skallen, så rullar det på ändå.Ny vecka. Förkylningen känns så pass bra att jag vågar mig på att träna igen. Planering som följer:måndag - morgonpromenad 45 minuter med stavar, intensivpass spinningtisdag - morg...

Av Lina - 9 september 2010 22:12

Har inte försvunnit, har bara varit på resa. Nu är jag hemma och vänder, i morgon drar jag på övning över helgen. Det ska bli roligt. Har en låt på repeat i huvudet, efter måndagens kaos och förtvivlan har lugnet lagt sig. Han har någon annan. Det ...

Av Lina - 5 september 2010 21:37

Vet ni vad jag är trött på?Ensamheten.Men i valet mellan den hysteriska sommaren är ensamheten ett lätt val.Ändå, varje gång jag måste släppa taget gör det ont. ...

Presentation


- en blogg om kost, hälsa & träning -

Delmål

2010-09-25: minus 5 kg
2011-01-01: minus 10 kg

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010
>>>

Frågelåda

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards